Što staviti u bidon ako ne želiš UH?

Žiga Fritz Kunc / Vrijeme čitanja: 6 Min
Što staviti u bidon ako ne želiš UH?

Bidon je vjeran suputnik sportaša izdržljivosti. Naviknut je na sve moguće praške i pića, a najviše preferira ugljikohidrate. Međutim dolazi do trenutaka kada u njemu ne želiš ugljikohidrate.

Iako je tvrtka Nduranz poznata po svojim proizvodima koji se temelje na optimalnoj kombinaciji ugljikohidrata (1:0,8 omjer glukoze i fruktoze), svejedno je svjesna o različitim potrebama sportaša izdržljivosti, zato je stavila na tržište dva nova proizvoda za tijekom vježbanja zato je stavila na tržište dva nova proizvoda za tijekom vježbanja koji se ne temelje na ugljikohidratima.

Sportski napitak s proteinima i elektrolitimaIntra Protein Drink je novost u svijetu sportske prehrane – proteini i elektroliti u vrlo pitkom obliku, s kojima možeš zaštititi svoje mišiće tijekom vježbanja.

Sportski napitak s elektrolitimaŠumeće tablete s iznimno učinkovitom mješavinom elektrolita Nduranz koja zamjenjuje samo ono što izgubiš znojenjem tijekom intenzivnog vježbanja.

Zašto ne koristiti ugljikohidrate?

Iako smo i sami veliki zagovornici ugljikohidrata, u kontekstu sporta izdržljivosti, s kojima možeš održavati zalihe glikogena tijekom intenzivnog vježbanja (LINK). Postoji mnogo različitih razloga zašto bi htjeli izbjegavati ugljikohidrate.

Pogledajmo koji bi to mogli biti razlozi :

  • Slijediš dijetu koja sadrži malo ili ništa ugljikohidrata
  • Želiš smanjiti unos UH, jer želiš izgubiti tjelesnu masu
  • Voliš trenirati na prazan želudac, što ima jedinstvene prednosti
  • Vjeruješ u ustrajno mišljenje pojedinih kako su UH štetni
  • Poznaješ sve popularniju tajnu vrhunskih sportaša

Koji god razlog već imaš kako bi izbjegavao/la ugljikohidrate, dobro je znati koje su alternative i što to znači za tvoje tijelo.

Pogledajmo najprije sljedeće.

Metabolizam tijekom intenzivnog vježbanja

Metabolizam je fizikalni i kemijski proces koji se neprestano provodi u tvojem tijelu te kojeg reguliraju hormoni. Radi se o nastanku i raspadanju tvari u tvojem organizmu. Jedan od proizvoda metabolizma je i energija s kojom puniš svoje tijelo.

Tijekom metabolizma se u tijelu cijelo vrijeme izvode anabolni (izgradnja) i katabolni (razgradnja) procesi. Ovisi od tvoje aktivnosti i raspložljivosti hranjivih tvari, vaga se prenosi iz jedne u drugu stranu.

Proizvodnja energije je u osnovni katabolni proces jer tijelo razgrađuje tvari kako bi ih iz njih dobilo energiju. S druge strane, tijelo za anabolne procese treba energiju.

Prednost ugljikohidrata tijekom intenzivnog vježbanja je to da tvoje tijela ima na raspolaganju brzu energiju koju može neposredno pretvarati u energiju. Ako ugljikohidrate tijekom vježbanja nema na raspolaganju, dakle ih ne unosiš s energetskim pićima, gelovima ili pločicama (ili s drugom hranom), energiju će koristiti iz zaliha glikogena u tvojim mišićima i jetrima - to će početi u svakom slučaju, ali uz raspoložljivost izvora UH će ovaj proces biti značajno sporiji. 

Spotrska prehrana tjekov vježbanjaAko ne želiš ugljikohidrate u bidonu tijekom vježbanja, postoje razumne alternative.

Što se dogodi ako treniraš s praznim zalihama glikogena i tijelu ne dodaješ vanjski izvor ugljikohidrata tijekom treninga?

Bjelančevine i masnoće kao izvor energije

Tvoje telo je vrlo snalažljivo. Tijelo se je naučilo energiju dobivati iz bjelančevina i masnoća, jer u prirodni nije uvijek bilo moguće računati jesu li ugljikohidrati bili na raspolaganju. Kako je primarni izvor energije za tijelo glukoza, tijelo bjelančevine i masnoće najprije pretvori u glukozu s procesom zvanim glukoneogeneza.

Prije svega masnoće su ogromna rezerva energije za tijelo, jer imaju dva puta više kalorija nego ugljikohidrati ili bjelančevine, u isto vrijeme ih tijelo akumulira u velikim zalihama (što nam je dobro poznati). Iz tog razloga su masnoće bile u prirodi,gdje redovita hrana nije bila osigurana, vrlo su bitne te predstavljaju znak zdravlja i/ili bogatstva.

Ako na to pogledamo sa stajališta modernog čovjeka, vidimo doseljednu tendenciju, često iz estetskih razloga, da želimo u tijelu akumulirati čim manje masnih zaliha, a istovremeno čim više povećati mišićnu masu (zalihu bjelančevina).

Problem je da je ova dva procesa vrlo teško odvojiti. Kada tijelo nema na raspolaganju dovoljno UH, energiju će crpiti iz masnoća i bjelančevina, prema vlastitoj procjeni. U praksi to znači da je skoro nemoguće trošiti masnoće bez gubitka mišićine mase. Tako je skoro nemoguće dobivati mišićnu masu bez da bi kod toga akumulirali masne zalihe.

Moramo spomenuti i to da tijelo može masnoće i bjelančevine pretvarati u energiju samo pod uvjetom da ima kisik na raspolaganju. Glukoneogeneza je naime aerobni proces. Što znači da na tu energiju možemo računati samo tijekom niskointenzivnih treninga, kada smo daleko od svojeg VO2 max-a. Za treninge visoke intenzivnosti se apsolutno preporučuju pune zalihe glikogena i redoviti unos ugljikohidrata tijekom treninga.

Uz intenzivno vježbanje ti apsolutno preporučujemo unos ugljikohidrata, iz razloga što duži teški napori uz nisku raspoložljivosti UH mogu imati mnogo negativnih posljedica na tvoje zdravlje i učinkovitost.

Sada kada smo to približno raščistili, možemo pogledati nove proizvode Nduranz tvrtke i što zapravo znače za tebe, sportaša izdržljivosti, koji na kraju svega ne želiš ništa drugo nego čim bolje rezultate u svojem sportu.

Metabolizam tjekom vježbanja

Intra Protein Drink

Intra Protein Drink je proteinski napitak s elektrolitima.

Iako se unos bjelančevina tijekom treninga često smatra kao nepotreban, jer bi trebali dobivati energiju iz ugljikohidrata. I na ovom području dolazi do pomaka i drugih pogleda, što vodi do raznih planova prehrane i strategije.

Među vrhunskim sportašima i njihovim trenerima se širi ideja koja ima sve više trenja i podrške znanosti, kako trening na prazan želudac tj. uz nisku raspoložljivost UH na dugi rok vodi do boljih adaptacija na trening. Domaće rečeno, ako treniraš bez UH, tvoji rezultati treninga budu bolji.

Glavna svrha unosa bjelančevina tijekom treninga je zaštitia mišića. Ideja je da s unosom aminokiselna tijelu nudiš komponente koje će ga odvratiti od razgradnje vlastitih zaliha bjelančevina tj. mišića. Istovremeno je znanost potvrdila kako unos bjelančevina ne smanjuje oksidaciju masnoća.

Sve ovo je vodilo do velikog porasta koristi BCAA (razgranatih aminokiselina), od kojih je glavna svrha sprječavanje razgradnje mišićne mase tijekom treninga. Mišljenja o BCAA su podijeljena, a znanost je potvrdila da su u ovoj funkciji uspješnije od placeba, što znači da neki učinak sigurno imaju.

Iako BCAA predstavljaju samo tri od devet esencijalnih aminokiselina koje tvoje tijelo treba za stvaranje bjelančevina. Intra Protein Drink sadrži 90-postotni izolat bjelančevina sirutke. Radi se o izuzetno kvalitetnom izvoru bjelančevina u kojem nalaziš cijeli spektar aminokiselina što je znatno učinkovitije.

Možda se ispituješ zašto stoga nebi jednostavno konzumirali proteinski napitak. Dobro pitanje koje ima jednostavan odgovor. Proteinska pića nisu prilagođena za piće tijekom vježbanja jer su previše gusti te sadrže značajno veći sadržaj ugljikohidrata nego Intra Protein Drink koji na porciju sadrži samo pola grama UH.

Proteini tjekom vježbanjaTrening bez ugljikohidrata može imati mnoge prednosti, ali i nedostatke - kad tvoje tijelo koristi mišićnu masu kao energiju, na primjer. To možeš spriječiti unosom proteina ​​tijekom vježbanja.

Zapravo na tržištu ne postoji proizvod koji bi se mogao uspoređivati s Intra Protein Drink-om. Njegova proizvodnja je zahtjevala puno znanja i vještina koje je Nduranz tvrtka nakupljala godinama s testiranjima i eksperimentima s raznim proizvodima i sastojcima te testiranja tih proizvoda u praksi s vrhunskim sportašima.

Uz to Intra Protein Drink sadrži i elektrolite koji su bitni za normalno funkcioniranje tijela, a često zanemareni ili loše shvaćeni mikronutrijent. Jednostavno rečeno, tijelo treba elektrolite tj. minerale za SVE svoje funkcije. Što god uzimaš uz slabu elektrolitsku sliku to neće doći do izraza.

Jesu li, dakle, elektroliti najbitniji dio prehrane tijekom treninga?

Možda. Zato je tvrtka Nduranz razvila još jedan proizvod.

Zero Drink

Ako je Intra Protein napitak kojeg želiš koristiti onda kada u svojem bidonu ne želiš ugljikohidrate, ali želiš zaštiti svoje mišiće, u tom slučaju je Zero Drink napitak kojeg želiš koristiti, kada ne želiš baš nikakve makronutrijente.

U kojem slučaju ne želiš niti bjelančevine u bidonu?

  • Kada želiš trenirati potpuno na prazan želudac
  • Kada si na dijeti s niskim sadržajem bjelančevina
  • Kada kroz dan konzumiraš dovoljno bjelančevina iz drugih izvora
  • Kada sa sobom imaš druge izvore makronutrijenata i bitna ti je samo hidratacija
  • Ako misliš da tijekom treninga bjelančevine nemaju mjesta u tvojem bidonu

Mnogi tijekom treninga izbjegavaju unos makronutrijenata, dakle ugljikohidrata, bjelančevina i masnoća. Čim govorimo o malo dužem treningu, baš nitko nebi smio izbjegavati hidrataciju, jer dehidrirano tijelo jednostavno ne može normalno funkcionirati.

Kada govorimo o hidrataciji moramo obavezno govoriti o mineralima. Možda misliš kako odgovarajuća hidratacija nije bitna. To je pogreška. Bez tekućine možeš funkcionirati neko vrijeme, a zatim će ti tijelo postati sve manje funkcionalno. Problem je ako se hidratiziraš samo s vodom, prorijediš koncentraciju elektrolita u krvi što vodi do zanimljivog paradoksa - pijenje vode te može dehidrirati!

Elektroliti tjekom vježbanjaZero Drink ti omogućuje optimalnu hidrataciju tijekom vježbanja, što tijelu omogućuje pravilno funkcioniranje.

Zato je bitno da tekućina koju konzumiraš tijekom treninga sadrži i minerale. Zero Drink su zapravo samo minerali u svojem najčistijem obliku i u omjeru kakvog gubiš sa znojem tijekom vježbanja. Proizvod možeš koristiti samostalno za odgovarajući hidrataciju tijekom vježbanja, a možeš ga kombinirati s drugim proizvodima kao što su energetski gelovi ili energetske pločice.

Zero Drink je trenutno na raspolaganju samo u obliku šumećih tableta koje ti omogućuju da ga imaš sa sobom u svakim prilikama, jer je izvor kvalitetnih minerala uvijek pametno imati sa sobom.

Sada možemo prijeći na bitno pitanje.

Što staviti u bidon ako ne želiš UH?

Intra Protein Drink i Zero Drink sadrže Nduranz Electrolyte Mix tj. mješavinu elektrolita Nduranz tvrtke koji zamjenuje samo ono što tijekom vježbanja zapravo gubiš znojenjem.

Kod usporedbe ova dva proizvoda se radi samo o pitanju unosa bjelančevina. Pojedini žele na svaki način zaštititi svoje mišiće i slijediti princip unosa bjelančevina tijekom vježbanja, a drugima se to ne čini toliko bitno te bi prije svega htjeli održati odgovarajuću hidrataciju.

I mi sami smo zagovornici testiranja, zato ti savjetujemo da probaš oba proizvoda i sam presudiš koji ti donosi bolje rezultate.

Intra Protein Drink - Nduranz - 1000 gIntra Protein Drink - Nduranz - 1000 g
Zero Drink - Nduranz - 400 g - 100 porcija
Zero Drink šumečkeZero Drink - Nduranz - 20 šumećih tableta
Intra Protein Drink - Nduranz - 400 gIntra Protein Drink - Nduranz - 400 g

Pročitaj i:

Sportska prehrana tjekom i nakon treninga - Upoznaj Nduranz

Osiguraj svoj napredak