Preskočite na sadržaj
NOVO!! BESPLATNA POŠTARINA za narudzbe više od 300HRK!!
NOVO!! BESPLATNA POŠTARINA za narudzbe više od 300HRK!!
Arginin i aktivna regeneracija

Arginin i aktivna regeneracija

Arginin je u sportovima izdržljivosti manje korištena aminokiselina, jer većina nas koristi beta-alanin ili HMB. No zapamtimo, želimo unositi samo one tvari koje ne možemo dobiti hranom. Beta alanin bori se protiv kiselosti mišića, dok HMB sprječava atrofiju te, u isto vrijeme, aktivira dušikove spojeve, dajući nam bolji zamah. Poznato je i da arginin poboljšava vrijeme na kronometrijskim udaljenostima - na 20 km, biciklisti su bili 34 sekunde brži. No danas nećemo pričati o izravnim učincima arginina, već o neizravnim, o kojima ne čujemo mnogo.

Kome su potrebni dodaci za aktivnu regeneraciju!?

Procijeni sam - kako se osjećaš? Jesi li umoran? Spavaš li dobro? Imaš li muskulfiber? Prije svega - koji je tvoj cilj, kada imaš utakmicu?

Taj je savjet namijenjen ljudima koji treniraju 5x tjedno. Za one koji voze rekreativno, najbolje bi bilo da uživaju u boljim obrocima i da se pobrinu za to da se dobro naspavaju.

Međutim, tko trenira 5x tjedno, treba se pobrinuti da su mu pokriveni svi fiziološki procesi koji dolaze s aktivnom regeneracijom. Dakle, kada se više odmaramo, mišić raste brže jer ga ne forsiramo u kataboličke procese. Tada je potrebno pobrinuti se da tijelo ima na raspolaganju dovoljno izgradbenih blokova.
miran bole prisega na arginin
Što treba imati na umu tijekom aktivne regeneracije?

1. Najprije, povisimo broj kalorija. To ne znači da se trebamo trpati slatkišima, već da trebamo omogućiti tijelu bolju anaboličku okolinu, što ćemo dobiti povećanim unosom bjelančevina i masti. Istovremeno, s većim unosom ugljikohidrata smanjujemo razine hormona stresa kortizola.

2. Kalorije podižemo hranom, a ne dodacima. Umjesto regeneracijskoga napitka, nakon šetnje ili vožnje biciklom dobro je uzeti mjericu kvalitenih proteina.

3. Dobivene mišiće i formu održavamo odgovarajućom koncentracijom aminokiselina u plazmi koja će cirkulirati tijelom s hranom. BCAA nam ne treba. Međutim, dobro je pobrinuti se za više vrijednosti dvaju aminokiselina. Prva je leucin - njezin modificirani oblik je HMB - koji aktivira sintezu proteina. Druga je glutamin, aminokislina koje najviše manjka u hipermetaboličnim - čitaj: hiperkataboličnim stanjima (naporni treninzi, opekline, bolesti)
 
4. Moramo si osigurati dublji i duži san. Vjerovali ili ne, tu će nam dobro doći arginin.

Spavanje i arginin?

Hajdemo ranije u krevet i prestanimo zuriti u ekrane - oni smanjuju razinu melatonina.

Radije si uzmimo kakvu knjigu. A sad obrati pozornost! Pred spavanje, uzmi nekoli grama arginina. Zna se da suplementacija arginininom pospješuje djelovanje hormona rasta za 100%, dok tijekom vježbe taj postotak raste do 300-500%, iako istraživanja nisu posve dosljedna. Različiti rezultati vjerojatno su uzrok manjka arginina - za prikladan hormonski rast potrebno je oko 7g. 

Ako se pobrinemo da unesemo arginin u odgovarajućem vremenskom odmaku od večere, lakše će prijeći  krvno-moždanu barijeru te osigurati dužu REM fazu. Istraživanja su pokazala da će čak i mala doza arginina  - čak i izravno - povećati lučenje hormona rasta tijekom spavanja. 

Što znači više faktora rasta?

Više prirodno izlučenih hormona rasta - tj.tvari koje proizvede tijelo - znači bolju regeneraciju i bolje opće stanje organizma. Znamo da se osim toga obnavljaju i živčane veze - IGF-1 i BDNF - kao dva pokretača neuroplastičnosti; tu govorimo o koži, zglobnim ovojnicama i općenito tkivima

Taj hormon ne smijemo nadomještati umjetno unesenim hormonima ili dopingom. Slično kao što se spavanjem i argininom može povećati oslobađanje hormona rasta, to se može postići i kalorijama, vitaminima i testosteronom. Jednostavno rečeno, testosteron nastaje i iz vitamina D i iz kolesterola, zbog čega povećanje kalorija (uključujući i one iz nezdravih masti) i suplementacija vitamina D u odgovarajućem mediju također dovodi do povoljnijih vrijednosti spolnih hormona, a već znamo da je inzulin najbolji anabolički hormon. Kvalitetan vitamin D3 (u MCT mediju, ali ne i u običnom sojinom ulju) možete dobiti kod nas. Kako bismo osigurali najbolje rezultate i tijekom odmora, nudimo vam iznimno raspoloživ oblik arginina - ARGININ AKG 900mg - po promotivnoj cijeni od 10.99€. 


Tako. Par jednostavnih savjeta koji isprobano djeluju. Vjerojatno će vam najveći izazov biti - kako kao entuzijastični biciklist u najboljoj formi otići u laganu šetnju :)

Najčitanije: HMB - najbolji dodatak za regeneraciju
Najčešća pretraživanja: arginin
Prethodni članak Ašvaganda i dišni kapacitet
Sljedeći članak Omega 3 masne kiseline | Koje omega 3 kapsule kupiti?

Ostavi komentar

Komentari moraju biti odobreni prije nego što se prikažu

* Obvezna polja