Preskočite na sadržaj

Regeneracija mišića poslje bicikla | 1. Skype intervju s dr. Timom Podlogar

Regeneracija poslje bicikla

Regeneracija mišića nakon bicikla je u ovim nesigurnim vremenima bitna, iako je bicikliranje unutar općine sve nego zanimljivo. Kada smo se kao osnovnoškolci sjeli na bicikl, regeneracija nam nije puno značila – a općinu smo kao mulci znali do posljednjeg ugla. Bicikl nam je predstavljao prije svega nešto što nas je odneslo daleko – bio je sredstvo i cilj, pogotovo kad su otpala posljednja dva sata i roditelji to nisu znali. I mnogo kasnije kada se je stara strast probudila, bicikl je ponovno postao nešto što donosi slobodu.

Kako bi vas utješili – u najlošijem primjeru ostane nam ''Zwift". Što isto nije tako loše. Istraživači u interdisclipiniranom Human performance centru vjerojatno su više nego bilo tko među nama biciklirali između četiri zida – pouzdanost, valjanost i ponovljivost ostaju ključni zahtjevi znanstvene metode. Što nam pomaže i što ne, bi naime teško objektivno ocijenili na vožnji do mora – zato iz svojeg radnog mjesta i ovoga puta odgovara dr. Tim Podlogar.  

Tim se ubiti bavi s natjecateljima te ta konkurentnost iz temelja mijenja koncept biciklizma. Sloboda se treba žrtvovati za disciplinu, rutinu te odricanje. A nešto je sigurno. Više nego si konkurentnost – neka bude natjecanje sa samim sobom, rivalstvo s klupskim kolegama ili pripreme na zakazana natjecanja – rješavamo glavom, više nam ostane te slobode koju smo imali kao mulci na školskim ili samo natjecanjima s prijateljima u ulici. Regeneracija nakon bicikliranja je naime često razlika između prvim i petim mjestom, budući da natjecatelji više od srca naime u proces treninga ne mogu dati. 

Slika 1: Human Performance Center, prvi slovenski interdisciplinarni tim stručnjaka i sportnih entuzijasta, koji ne odstupaju od osnovne filozofije znanstvenih istraživanja – testrirati, tek nakon toga dokazati ili opovrgnuti. Više nego što su željni novih spoznaja, zanima ih kako mogu s obizrom na razlike među pojedincima s prilagođavanjem treninga, odmora, prehrane i drugih manipulacija poboljšati natjecateljeve slabe točke.

Biciklisti su koliko-toliko prihvatili nužnost upotrebe izotoničnog napitka. Naravno, prvo su ga kupili zbog elektrolita jer su negdje pročitali kako se sol mora nadopuniti (no, već su višeputa pročitali ili čuli nešto o magneziju). A prije ili kasnije su sami dokučili kako je zadaća izotonika vrlo slična zadaći gelova, čokoladica, banana, badema – ukratko hrani. Radi se o hranjivoj tvari jer hranu ne možemo dovoljno brzo uzimati tijekom treninga, ali ju svejedno trebamo. Bez nje ti ponestane snage, odsječe vas. Mnogi, pogotovo oni, koji ciljaju na postolje su shvatili tajnu dobrog rezultata, koja zapravo nije tajnovita. Ukoliko rigorozno održavamo stabilnu koncentraciju gluloze u krvi, damo našim energetskim senzorima znanja kako je sve u redu te da je situacija za mišićni rad optimalna. Živčani sustav djeluje normalno i mišići s potpunim kapacitetom vrte pedale – glatki mišići u žilnim stijenama se prilagođavaju što većem pretoku krvi (vazodilatacija), hormoni stresa su u granicama normale, sve to omogućava normalan (nizak) krvni puls i tlak. Još više, unos od barem 90g OH na sat za vrijeme daljeg treninga, spriječava ozljede mišića te tako poboljšava proces regeneracije. O tome budemo danas govorili s našim sugovornikom, koji je pomogao osnovati izotonični napitak Ndure te regeneracijski napitak Reg-N.

Zbog važnosti regeneracije kod biciklista objavljujemo intervju u TRI DIJELA. U sljedećim djelu se budemo dotaknuli adaptacija – kako se tijelo preko treninga i prehrane prilagođava na dolazeći trrening – u trećem dijelu se budemo produbili u sam metabolizam biciklista. To će ujedno biti uvod u testiranje najvećeg ultraša među slovenskim biciklistima - Marko Baloh, drugi apsolutno na RAAM-u, buda za potrebe znanosti postao Timov poskusni kuni.  

Read more.
Prethodni članak Kako ojačati imunitet sportaša?
Sljedeći članak Energetski gelovi ili napitak? | Što je bolje za bicikliste i triatlon?

Ostavi komentar

Komentari moraju biti odobreni prije nego što se prikažu

* Obvezna polja