Preskočite na sadržaj

Zdravlje kosti i zglobova - kako se čim bolje pobrinuti za svoje zglobove

Zdravlje kosti i zglobova - kako se čim bolje pobrinuti za svoje zglobove?

Istrošenost zglobova je glavi problem aktivnog i sjedećeg čovjeka. Kod aktivnih ljudi dolazi do upravo takvog zbog aktivnog životnog stila koji prilično često optereti zglobove. Kod "sjedećih" pojedinaca i ljudi koji aktivnostima ne posvećuju posebne pažnje pa zbog previše sjedenja tj. nespremnosti tijela na osnovnu funkciju-gibanje.

Inače problemi s koljenima počinju nakon 30-te godine. Rijetko se hrskavica ošteti samo zbog jednog pokreta ili jednog čimbenika. Hrskavica se naime istroši zbog višegodišnjih pokreta, često pogrešnih koji su opterećujući za naše tijelo. U želji za sportski uspjeh, natjecateljstvo ili postignuću onoga što smo kao mladi svoje tijelo vodimo do krajnjih granica. Račun za takve radnje ispaštaju zglobovi - posebno koljeno.

Naravno nije nužno da je sport jedini faktor. Možda smo nepravilno dizali utege, možda smo cijele dane sjedili za računalom, možda smo bili preteški za naša jadna koljena, možda smo bili na radnom mjestu prisiljeni u nepravilni položaj tijela, ... Uglavnom tisuću i jedan čimbenik.

Na početku su znakovi trošenja blagi, gotovo neprimjetni. Lagana bol kod većih opterećenja možda smanji mobilnost, kakav mini "skok",... Problemi se potom povećavaju, a kada stvarno dođe do stvarnih problema je obično već prekasno.

Što mogu sam učiniti u vezi toga?

Čovjek ima u tijelu nešto što mu pomaže, mišiće. Upravo one preuzmu opterećenje zglobova na način preuzimanja sile. Ergo, snažniji je mišić, snažnije je koljeno, lakat, nešto osmo. Jačanje ligamenata i mišića je zato bitnog značenja. Kod toga si možemo pomagati s osnovnim vježbama za stražnja bedra, prednja bedra i listove. Svojo prehrani dodajemo kvalitetne bjelančevine koje brinu za obnavljanje oštećenog mišićnog tkiva te za njegov rast i razvoj.

Dodaci prehrani koji pomažu kod bolova u zglobovima

Hialuronska kiselina je mazivo za zglobove jer s svojim kapacitetom zadržavanja vode omogućuje podmazivanje, u koži nastuoa kao kofaktor kod proizvodnje kolagena.

Kolagen je tijelu vlastiti protein koji se nalazi u koži, hrskavici i vezivnom tkivu te kostima. Na početku života ga naše tijelo proizvodi samo, a nakon toga se njegova proizvodnja s starenjem uspori. Goveđi kolagen u ljudskom tijelu napravi "veliki posao". Pomaže kod obnove zglobova, hrskavice te pomaže održavati snažne kosti. Upravo tako se je uzimanje hidroliziranog goveđeg kolagena pokazalo učinkovito kod starih muških. Već su međunarodna istraživanja pokazala kako kolagenski peptidi pomažu kod održavanja tjelesne kompozicije i mišićne mase. Za probavu i apsorpciju se najviše preporučuje hidroliziran kolagen.

Organski sumpor ili MSM u sportu posljednje vrijeme dobiva na značaju jer je nužan kod tvorbe dviju esencijalnih aminokiselina - metionin i cistein. Uz to je bitnan za tvorbu kreatina, kolagena i može pomoći kod obnove hrskavice u zglobovima. Bitno je i za elastin koji sportašima osigurava fleksibilnost i oblik mišića, njihovu snagu i regeneraciju. Organski sumpor je u posljednje vrijeme postao predmet brojnih istraživanja, koja je potaknula pilotna studija, koja je pokazala poveznicu između uzimanja organskog sumpora i regeneracijom. Posebno je njegova protuupalna i analgetička funkcija izložena u poveznosti s glukozaminom.

Swanson Herbal Joint Care je smjesa četiri prirodnih sastojaka u idealnom i ekvivalentnom omjeru iz prirodnih punovrijednih izvora koji se ne obrađuju. Jesu takvi kao što ih pruža priroda i tijelo ih najbolje apsorbira. Sadrži smolu tamjanovog drveta (Boswellia serrata), koja je poznata po protuupalnom djelovanju. Pozitivno utječe na olakšavanje bolova zbog upale zglobova te olakšava probleme kod ukočenih pokreta. Drugi aktivni sastojak je mačja kandža i naime unutarnji dio drvinog debla. Ima snažno protuupalno djelovanje, nudi i potporu imunološkom sustavu. U tradicijskoj medicini ga upotrebljavaju kao pomoć kod artritisa, bolesti koje uzrokuju stres i za vrijeme prehlada. Sok od višnje je snažan antioksidans koji djeluje protuupalno i antireumatsko pomaže kod oteklina. Koristi se za regulaciju metabolizma te kod borbe s viškom kilograma. Kora bijele vrbe se u tradicijskoj medicini koristi već stoljećima. Recimo kod iscjeljivanja rana i čireva te za izlučivanje otrova iz tijela. Zbog svojeg protuupalnog i analgetskog djelovanja se naziva prirodni aspirin.

Vitamin D možda nije najočitiji odgovor kada govorimo o pomagalima kod bolova u zglobovima te problemima povezanim s njima. Dugotrajna petogodišnja studija je pokazala kako je nedostatak vitamina D povezan s bolovima u koljenima i kukovima kod ljudi starijih od 50 godina.

Glukozamin sulfat spriječava raspadanje vezivnog tkiva te pomaže kod nastanka novog. Glukozamin je gradivni element proteoglikana koji pomažu kod viskoznosti zaštitnog sloja zglobne hrskavice. POZOR! Ne uzimajte glukozamin ako ste alergični na školjke.

Kondroitin sulfat je bioaktivan oblik kondroitina koji u vezivnom tkivu veže velike količine vode.

Vitamin C vjerojatno svakomu ne dođe u glavu kada se govori o zaštiti ligamenata i zglobova, međutim je taj vitamin, koji je ujedno snažan antioksidans, je ključan za formaciju kolagena u tijelu. Ako tijelo ima dovoljno aminokiselina, a nedostatak vitamina C nismo ništa napravili jer je formacija kolagena prekinuta, a mogućnost bolova i ozljeda veća.

Đumbir i kurkuma su pravi darovi prirode. Koriste se za tisuću i jednu svrhu, pomažu olakšavati tisuću i jedan problem. Đumbir može pomoći kod bolova u zglobovima te smanjiti upale jer neposredno ometa upalni proces te regulira receptore za bol. Kurkuma smanjuje upale, prije svega je bitno to da sudjeluje kod aktiviranja vlastite sinteze kolagena. Posredno tako pomaže kod bolje mobilnosti zglobova.

Mangan obično nalazimo u dobrim multivitaminima, možemo ga naravno dodavati tijelu i pojedinačno. Studija je pokazala kako je Mangan u kombinaciji s glukozaminom i Kondroitinom kod 52% ljudi s osteoporozom uzrokovalo poboljšanje simptoma.

Zaključak

S bolovima u zglobovima se susreće mnogo ljudi. Najgore je kada zbog njih ne možete normalno živjeti, izvoditi svoje svakodnevne obaveze ili se baviti s vašim najdražim sportom. Dodaci prehrani možemo, u kombinaciji s pravilnom prehranom i zdravim stilom života, napraviti razliku, a bitno je da ih ne uzmemo prekasno te da se držimo uputa proizvođača. Kod početnih problema si naime najviše pomažemo sami.

Read more.
Prethodni članak Probali smo: Carbonic | Ulazni model s iznenađujućim svojstvima
Sljedeći članak Kako povećati adaptacije na trening 1/2 | Intervju s dr. Timom Podlogar

Ostavi komentar

Komentari moraju biti odobreni prije nego što se prikažu

* Obvezna polja