Preskočite na sadržaj

Koji energetski gelovi su najbolji za sportaše?

Energetski gelovi su na masovno tržište došli 1988. godine na havajskom Iron Man-u. Prroizvođač koji se je prije toga neuspješno testirao na južnoadričkom i britanskom trgu, dobio je kraći zalet u prodaji, koji nije dugo trajao. Nakon privremenog zatišja energetski gelovi su kroz velika vrata ušli sredinom 90. godina prošloš tisućljeća, kada je mnoge ljude zanimalo što je čudna stvar u ''vrećici'' tj. plastiki. Ako uzimaju poznati sportaši, koji imaju vrhunske rezultate, sigurno nešto stoji iza toga! Tako je npr. vrhunski triatlonac i tadašnja prva zvijezda takvog sporta, Dave Scott reklamirao pivo Bud Light i energetske gelove.  Za vrijeme utrke je uzimao ''gelove'' nakon utrke se je ''regenerirao'' s pivom.

Energijski geliEnergetski gelovi se među biciklistima već praktično obavezna oprema.

Vremena su se promijenila, alkohol je otišao iz vrhunskog sporta, energetski gelovi su ostali. Zapravo uvijek ih je više. Milion različitih proizvođača koji nude milion različitih sastojaka, koje bi mogla opravdati skuplja cijena i uvjerila stranke da je njihov gel stvarno onaj kojeg trebaju za vrhunske rezultate, puno puta ''preskoče morskog psa'' ako možemo koristiti izraz iz popularne kulture. U očima proizvođača naime nije više dovoljno da gel ne uzrokuje probavne tegobe i da nam pruža energiju. Mora se naći ona sljedeća stvar koja bi ovoga puta stvarno bila učinkovita. 

Što mora sadržavati dobar energetski gel?

Dobar izvor ugljikohidrata! Po mogućnosti takav koji neće uzrokovati želučane probleme. Energetski gel 4Energy ima izotonična svojstva jer sadrži na 66 ml oko 22 g hidrata (88 kcal) od kojih je samo 3,2 g jednostavnih šećera. Maltodekstrinu je dodana fruktoza koja se absorbira preko fruktoznog receptora za čim više energije i lakšu probavljivost. Upravo tako ne sadrži umjetna sladila, bojila i pojačivače okusa, jer fruktoza  pojača prirodni okus soka. Količina tvari za gustoću je zanemariva, zato je gel u tekućem stanju i ide lakše po grlu.

Energijski geli 4EnergyEnergetski gelovi 4Energy lako su probavljivi i odličnog okusa, bez umjetnih sladila, bojila i pojačivača okusa.

Zašto maltodekstrin? Maltodekstrin je sastavljen iz glukoznih molekula koje imaju, bez obzira na kompleksnu granju, izuzetno visok glikemijski indeks. To jamči brzu raspoložljivost koja je nužna, jer je za tijelo ključno da brže iskoristi vanjski izvor energije, nego da se prebaci na glikogen. Maltodekstrin je manje sladak od glukoze, za vrijeme treninga brzo oksidira, njegova najveća prednost je da uz ogromnu količinu uzetih energetskih gelova ne uzrokuje nelagodu.

Za one koji bi htjeli više energije je ovdje Nrgy Unit Gel. Tijelu pobrine 40-45 g ugljikohidrata maltodekstrina i fruktoze u omjeru 1:0,8, koji sažima prirodu naših upijajućih mogućnosti. Sadrži i elektrolite u omjeru koje izlučujemo sa znojenjem. Znači sol, kalij, magnezij i kalcij u izuzetno raspoložljivoj citratnoj jedinici. Jedan gel je dovoljan za nadomjestak minerala u 400 ml izgubljenog znoja. Vjerojatno je dobro istaknuti da gel ne sadrži niti jednu umjetnu aromu. Energetski gel Nrgy Unit Gel upravo tako odgovara na dilemu. Izotonik ili gel, koji se u jednoj dozi pobrine za identičnu količinu energije kao i izotonični napitak Nrgy Unit Drink.

Energijski geli Nrgy Unit GelEnergetski gelovi Nrgy Unit Gel sadrže 40-45 grama ugljikohidrata na gel. 

Kaj po našem mnenju ne sodi v energijski gel?

Adaptogeni - adaptogeni su super stvari, njihov učinak se prilagodi na djelovanje tijela, tijelu donose brojne pozitivne prednosti, iako svejedno prema našem mišljenju ne sude u energetski gel. Zašto? Jer se u tijelu moraju nakupljati u dužem periodu! Posljedično neće biti niti jednog učinka na trening ili utrku, vjerojatno isto nema smisla da bi gelove s adaptogenima jeli kakav tjedan ili dva, kako bi nakon toga imali koristi od njih na natjecanju. Uvjetno bi mogli zagovarati rodiolu, koja u teoriji pridonosi energiji nakon uzimanja. Svejedno nismo sigurni da ista ima kao brzi izvor energije prednost prema dobrom, starom, testiranom kofeinom.

Bjelančevine i masti – oboje naime trebaju puno više enrgije za probavu, smanjuju apsorpciju brzih izvora ugljikohidrata i opterećuju želudac. Ništa, što bi htjeli za vrijeme samog napora. Naime postoje rijetki sportaši izdržljivosti koji posežu za MCT masnoćama kao izvor energije, iako bi prosječnom čovjeku uzimanje istih ne bi savjetovali.

Umjetna sladila – ništa nije loše ako tu i tamo unosimo hranu koja sadrži umjetna sladila, iako je problematično ako to radimo često i dugoročno. Umjetna sladila mogu naime oštetiti zdravu crijevnu floru, posljedično mogu dovesti do crijevnih problema, upravo kada ne treba, znači za vrijeme povećne tjelesnog opterećenja, stresa i slično.

Datulje - datulje su glavni sastojak kuhinje bliskog istoka u kojoj obično jedu za prestanak posta za vrijeme vjerskih praznika zbog njihove brze i osnažujuće energije. Za većinu ljudi su lako probavljivi, zato ih neki koriste umjesto gelova. Postoje naravno i gelovi s datuljama. Problem je da je u prvom primjeru naporno žvakanje i probavljanje cijele datulje, u obliku gela je prevelika količina vitamina B koji ubrzava metabolizam što za vrijeme tjelesne aktivnosti nije dobrodošlo. Uz to su bogati vlaknima koji dodatno ubrzaju probavni sustav što povećava mogučnost da budete morali za vrijeme utrke skrenuti u grm. Problem je i da imaju dosta nizak glikemijski indeks, što znači da izvor energije nije dovoljno brz na kraće staze.

Melasa – zadnje vrijeme izuzetno popularna kod davatelja ''prirodnih'' gelova. Problem s melasom je u tome da je nemoguće prekiriti njen gorko-sladak okus, teške je strukture i vrlo brzo može uzrokovati probavne probleme.

Čija sjemenke – još jedna između trendi sastojaka za koju ne znamo što radi u gelovima. U teoriji pomaže kod reguliranja i jednakomjernom i preraspoređivanju energije, u praksi pa valkna čija sjemenki utječu na probavu, posebno u kombinaciji s prirodno prisutnim aminokiselinama.

Glukozno fruktozni sirup – na kraju smo došlo do najčešćeg ''zločinca'' u gelovima. Glukozno fruktozni sirup može povećati želju za dodatne kalorije, uzrokuje probavne tegobe, utječe na masnu jetru, poveća mogućnost dijabetesa 2 i u tijelu uzrokuje upale. Ništa nije loše ako s vremena na vrijeme uzmemo pokoji između jeftinijih gelova, koji sadrže samo glukozno fruktozni sirup. Nije dobro ako isto postane navika.

 

Provjeri ponudu energetskih gelova te iskoristi kod blog10 za dodatan popust.

Read more.
Sljedeći članak Trail trčanje za svakoga

Ostavi komentar

Komentari moraju biti odobreni prije nego što se prikažu

* Obvezna polja