Preskočite na sadržaj
NOVO!! BESPLATNA POŠTARINA za narudzbe više od 300HRK!!
NOVO!! BESPLATNA POŠTARINA za narudzbe više od 300HRK!!
ENERGETSKI GELOVI S KOFEINOM

ENERGETSKI GELOVI S KOFEINOM | KAKO I KADA?

Energetski gelovi s kofeinom kombinacija su dvaju najučinkovitijih sastojaka u svijetu izdržljivosti - međutim, principi djelovanja ugljikohidrata i stimulansa se međusobno razlikuju, stoga treba pronaći pravi omjer i tajming za obične gelove i energetske gelove s kofeinom. Pogledajmo što kažu istraživanja. 

 

ENERGETSKI GELOVI = GLIKOGEN

Nijedna tvar nije toliko važna za sportaše koji se bave sportovima izdržljivosti kao brzodjelujući ugljikohidrati. Zbog toga je ljudski metabolizam napravljen tako da se pri "velikim brzinama" većina energije dobiva iz "šećernih" zaliha. Za intenzivne treninge u kojima dosežemo polovicu našeg VO2 maxa, nije moguće dovoljno brzo pridobiti tvari za stanično disanje iz samih masti, pa se tu aktivira glikogen. To je zaliha energije od 450 g pohranjena u mišićima i jetri, a po strukturi nije ništa drugo nego polisaharid glukoze. To znači da sportaš ima mogućnost izabrati hoće li dobiti energiju iz hrane ili će se osloniti na glikogen. Previše se trkača, biciklista, a posebno triatlonaca, oslanja na glikogen koji im daje tek dodatna 2-3 sata gibanja.
A treba znati da trošenje zaliha glikogena ima i druge implikacije - ako tijekom uspona tijelo potroši između 2 i 3 g glikogena u minuti, iznimno brzo pada ispod polovine. Kad se to dogodi, počinjemo oslobađati hormon stresa, koji zauzvrat počinje pripremati tijelo na krizu. Osim što započinje proces raspada mišića (katabolizam), kortizol nastoji spriječiti ozljede - sportaš se osjeća umorno, što dovodi do onoga što zapravo želimo izbjeći. U žargonu to zovemo zid i to je najgore što nam se može dogoditi. Dobro, osim ozljede. 

Što možemo učiniti? S obzirom na to da se radi o dvjema relativno sličnim molekulama, lako možemo spriječiti trošenje glikogena dodavanjem njemu sličnih tvari u količini i vremenu kojim ga trošimo pri samoj aktivnosti. Ako potrošimo 2 g glikogena u minuti, bilo bi sjajno da hranom - energetskim gelovima, bananama, energetskim pločicama, izotoničnim napitcima - nadomjestimo bar 120 g potonjega. Najbolji triatlonci na Ironman-u konzumiraju 100 - 120 g glukoze na sat, a količina unesenog šećera također se odražava u uspješnosti i rezultatu (preporučujemo da pročitate članak Kaj pojesti med daljšo turo). A budući da znamo da običnom želucu nije važno da konzumira tu količinu ugljikohidrata tijekom vježbanja, kažemo okvirno - za najbolje rezultate, konzumirajte 3 energetska gela na sat. Energetski gelovi su najlakši za doziranje jer odmah osjetimo porast energije, a ne uzrokuju probavne probleme. Pa, barem ne bi trebali - svi smo već iskusili probleme s gelovima i to je jedan od razloga zašto su nastali energetski gelovi s kofeinom
energijski geli s kofeinom in glikogen

 

ENERGETSKI GELOVI S KOFEINOM - TAJMING JE SVE
 
Čemu kofein? Kofein je druga tvar koja na relativno zdrav način poboljšava rad krvožilnog sustava i fokus sportaša. Trošenjem glikogena smanjuje se i jedan od naših glavnih neurotransmitera (acetilholin) pa smo zato tijekom prevelikog napora ponekad smeteni, nedostaje nam motivacije, a koordinacija je daleko od optimalne. Kofein djeluje protiv pospanosti, a neizravno utječe i na dopamin, našu "nagradnu" molekulu. Još je veći utjecaj kofeina na krajnu snagu i izdržljivost sportaša. Prema istraživanju koje je uspoređivalo dva popularna ergogenika, kofein i nitrate repe, 24 elitna biciklista dosegla su prosječno 3.5% veću snagu nasuprot nitrata i placeba. 
Kada onda uzeti energetski gel s kofeinom? Najprije, količina kofeina trebala bi biti relativno visoka - odnosno, umjerena. S obzirom da se zdrava količina kofeina kreće u rasponu od 300 do 400 mg dnevno, za utjecaj na snagu tijekom treninga (power output) moramo se približiti gornjoj odnosno donjoj količini. Tj., kofein različito djeluje na različite pojedince pa su tako i količine kofeina koje pojedinac treba individualne - utjecaj na fokus, motivaciju i opće stanje počinje pri nižoj količini kofeina, dok watte možemo lako povećati umjerenom količinom kofeina. 
energijski gel s kofeinom

Sve ovisi o duljini treninga ili utrke, intenzitetu, distribuciji, visinskom profilu. Prije utrke smanjujemo količinu konzumiranog kofeina najmanje 10 dana, kako bi kofein bio učinkovitiji tijekom utakmice. Smanjujemo ispijanje kave kao i sintetički kofein koji rabimo prije treninga. Ako je pred nama jednosatni trening, energetski gel možemo konzumirati neposredno prije treninga ili utrke te kasnije dodati još 1 ili 2 gela. Ako se radi o 6 h treninga ili utrke, definitivno nećemo početi uzimati gelove na samom početku. Ne želimo da na kraju treninga dođe do pada energije, snage - i same motivacije. Zato ćemo tempirati energetski gel otprilike na 3 i pol, 4 sata te  potom dodati još jedan ili dva energetska gela s kofeinom. Sve ovisi o poznavanju svojega tijela - moramo predvidjeti kada ćemo doživjeti krizu. U 4 dvostruko slijepe i placebom kontrolirane studije kojima su istraživani krajnji rezultati biciklista, utvrđeno je da će umjerena (moderate) količina kofeina poboljšati rezultat ako se doda u kasnijem dijelu utrke. Dakle, potrebno je pronaći najbolju strategiju kod odabira energetskim gelovima i energetskim gelovima s kofeinom. 

 

4ENERGY TURBO - ENERGETSKI GEL S KOFEINOM

4Energy turbo gel jest nadogradnja energetskog gela 4Energy. Napravljen po istom principu kao obični energetski gel, koji je baziran na maltodekstrinu s dodatkom fruktoze, lako sjeda na želudac, a sadrži i malu količinu soli. Zaslađen je mrvicom stevije - steviol glikozidi prirodno su prisutni u biljci te su između 30 i 150 puta slađi od šećera. 4Energy energetski gel s kofeinom sadrži 75 mg brzodjelujućeg kofeina, a ovisno o našim navikama i toleranciji, možemo konzumirati do četiri gela po (dužoj) utrci ili treningu.  
energijski geli s kofeinom
Da se uvjerite da su novi 4Energy Turbo gelovi ukusni i učinkoviti, nudimo vam ih po promotivnoj cijeni od 1.50€.

Najčitanije: Kava prije treninga?
Najčešća pretraživanjaenergetski gelovi s kofeinom 
Prethodni članak Kompresivne čarape i regeneracija
Sljedeći članak Ašvaganda i dišni kapacitet

Ostavi komentar

Komentari moraju biti odobreni prije nego što se prikažu

* Obvezna polja